بهترین چای ها و دمنوش های گیاهی برای مبارزه با ویروس کروناundefined

بهترین چای ها و دمنوش های گیاهی برای مبارزه با ویروس کرونا

توسط : alif
ویروس کرونا آواری بر مصونیت ما وارد کرده است. در نتیجه، هزاران نفر هر روز در دنیا تحت تأثیر بیماری نوظهور COVID19 قرار می گیرند

 

تحقیقات در سراسر جهان با هدف قرار دادن کشف واکسن COVID19  هنوز به نتیجه نرسیده است. در این بین آنچه می توانیم انجام دهیم تقویت سیستم ایمنی بدن است تا بتواند آنتی بادی هایی برای از بین بردن ویروس کرونا ایجاد کند اما چگونه این امر ممکن می شود؟ بیایید به زندگی روزمره خود بپردازیم. بسیاری از ما صبح را با نوشیدن یک فنجان چای داغ شروع می کنیم. بعضی از افراد از نوشیدن چای تازه در شب لذت می برند. اگر در خود عادت به نوشیدن چای تقویت کننده سیستم ایمنی را به صورت هر روزه ایجاد کنیم، چه می شود؟ نه تنها باعث شادابی ذهن می شود بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود تا هرگونه عفونت ویروسی را از بین ببرد. برای شناختن چای ها و دمنوش های گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی جهت مبارزه با ویروس کرونا این مقاله را بخوانید.

 

دمنوش های مناسب برای تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

 

چای سبز

اگر به دنبال سالم ترین چای برای شروع صبح هستید، چای سبز بنوشید. این یک منبع عالی از کافئین است که می تواند تقویت انرژی را به دنبال داشته باشد. آنچه چای سبز را از قهوه جلوتر نگه می دارد خاصیت آمینه ال-تئانین آن است که برای مدت چند ساعت انرژی پایدار را در بدن فراهم می کند. علاوه بر این، چای سبز سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، پروتئین، ویتامین  C  و ویتامین A است که برای بهبود سلامت کلی ضروری هستند.

خواص چای سبز

علاوه بر این، برگ های خشک چای سبز حاوی برخی از مواد فعال دیگر مانند کاتچین ها، پلی ساکاریدها، اسیدهای چرب، روغنهای اساسی، فلاونول ها، کلروفیل و بسیاری از مواد گیاهی دیگر هستند. به موجب این مواد، چای سبز دارای فعالیت های متنوع ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد آنزیمی است. بنابراین چای سبز می تواند با جلوگیری از استرس اکسیداتیو و بیماری های خودایمنی، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند.

طرز تهیه چای سبز

2 فنجان آب را برای حدود 10 دقیقه بجوشانید. 1 چای کیسه ای یا 1 قاشق چایخوری چای سبز را داخل آب جوشانده بریزید و اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه با درپوش بماند. سپس کیسه چای را برداشته یا چای را صاف کنید. برای عطر و طعم بیشتر، می توانید 1 قاشق چایخوری آب لیمو و 1 قاشق چایخوری عسل به چای سبز اضافه کنید.

دمنوش بابونه

اگر از کمبود خواب رنج می برید، هر شب قبل از خواب دمنوش بابونه بنوشید. چای بابونه می تواند اعصاب را آرام کرده و استرس را تسکین دهد. چای بابونه حاوی یک آنتی اکسیدان به نام آپیژنین است که به گیرنده های خاصی از مغز انسان متصل می شود و باعث خواب می شود و بی خوابی را کاهش می دهد. بدن انسان پس از خواب کافی می تواند سیتوکین ها، نوعی پروتئین را که از طریق مبارزه با عفونت و التهاب، یک پاسخ ایمنی موثر ایجاد می کنند، تولید کند. علاوه بر این، چای بابونه می تواند درد معده را تسکین دهد، سلامت دستگاه گوارش را کنترل کند، سطح قند خون را کنترل کند و مشکلات پوستی را برطرف کند.

خواص دمنوش بابونه

دمنوش بابونه چیزهای بیشتری هم برای ارائه دارد! شاید بدانید که گلبول های سفید خون (WBC) نقشی حیاتی در سیستم ایمنی بدن انسان دارند. وقتی ویروس، باکتری یا قارچ خارجی به خون حمله می کند، WBC  ها قبل از ایجاد بیماری، آن ذرات مهاجم را جستجو و شناسایی کرده و از بین می برند. چای بابونه می تواند تولید WBC ها در بدن را افزایش دهد که می تواند ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. برای آماده سازی سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس کرونا می توانید چای بابونه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه

1 چای کیسه ای یا 1 قاشق چایخوری بابونه را درون آب جوشانده داغ بریزید. سپس بگذارید برگ های چای حدود 4 دقیقه بماند. سپس کیسه چای را برداشته یا آن را صاف کنید. افزودن 1 قاشق چایخوری آب لیمو با 1 قاشق چایخوری عسل می تواند چای بابونه شما بهتر کند.

چای زردچوبه

زردچوبه علاوه بر استفاده به عنوان یک عنصر پخت و پز در غذاها، می تواند به صورت چای مصرف شود تا ایمنی بدن شما را به روشی طبیعی تقویت کند. زردچوبه غنی از کورکومین است، یک ترکیب فعال زیستی که به عنوان یک عامل ضد التهاب عمل می کند. کورکومین ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند ویروس های مختلف، به ویژه آنفولانزا را از بین ببرد.

خواص چای زردچوبه

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی زردچوبه حاوی مقدار زیادی از خواص ضد التهابی است که می تواند اعصاب شما را تسکین داده و سلول های بدن را از درون بهبود بخشد. زردچوبه فواید دیگری مانند کاهش سطح قند خون دارد که می تواند از دیابت نوع 2 جلوگیری کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه می تواند کلسترول  LDL"بد" که احتمال آسیب به قلب را دارد، کاهش دهد. از زردچوبه به عنوان یک تقویت کننده ایمنی طبیعی به دلیل توانایی سم زدایی اش در دفع سموم از سلول های خون، در سراسر جهان ستایش می شود.

طرز تهیه چای زردچوبه

2 قاشق چایخوری زردچوبه طبیعی را با 2 فنجان آب مخلوط کنید. در این مخلوط می توانید ادویه های دیگری مانند 1 قاشق چایخوری زنجبیل، کمی فلفل سیاه، 1 قاشق چایخوری دارچین، کمی میخک و کمی جوز هندی هم بریزید. حالا مخلوط را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. بعد از صاف کردن نوشیدنی، می توانید 1 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن خوشمزه تر شود.

دمنوش های مناسب برای تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

 

چای لیمو

هر زمان که دچار مشکلات ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد، سردرد مداوم، درد بدن، گرفتگی بینی یا آبریزش چشم شوید، یکی از بهترین داروهای خانگی که می توانید انتخاب کنید نوشیدن یک لیوان چای لیمو است. این می تواند تسکین فوری سیستم بدن شما را فراهم کند. علاوه بر این، چای لیمو می تواند فواید بی شماری مانند کاهش درد و التهاب، کاهش فشار خون، عملکرد رگ های خونی، افزایش ادرار برای به حداقل رساندن احتباس مایعات، بهبود هضم و غیره را ارائه دهد. از لیمو در درمان سرماخوردگی، آنفولانزای خوکی، التهاب سینوس، وزوز گوش، ناراحتی معده، حالت تهوع، سنگ کلیه و غیره استفاده می شود.

خواص چای لیمو

در طی شیوع ویروس کرونا، پزشکان از دوزهای ویتامین C برای درمان و مبارزه با ویروس کرونا استفاده می کنند زیرا هنوز واکسن تایید شده ای وجود ندارد. متخصصان بهداشت پیشنهاد می كنند افراد برای جلوگیری از COVID19 و سایر انواع عفونت های ویروسی هر روز ویتامین C مصرف كنند. از آنجا که لیمو منبع خوبی از ویتامین C است، می توانید به جای مصرف مکمل، چای لیمو بنوشید.

طرز تهیه چای لیمو

ابتدا 2 فنجان آب را برای حدود 10 دقیقه بجوشانید. سپس حرارت را ملایم کرده و 1 قاشق چایخوری برگ چای به آن اضافه کنید. بگذارید برگ های چای چند دقیقه بمانند. پس از صاف کردن چای، 2 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. برای عطر و طعم بیشتر، می توانید 1 قاشق چایخوری عسل به چای لیموی خود اضافه کنید و با برش های لیمو هم آن را تزئین نمایید.

چای زنجبیل

در طب سنتی، ریشه یا پودر زنجبیل به طور گسترده ای برای درمان موارد مختلف بهداشتی مانند آسم، سرماخوردگی، سرفه، حالت تهوع، تهوع صبحگاهی، آرتروز، اختلالات دستگاه گوارش، بیماری در سفر، افسردگی و غیره استفاده شده است. زنجبیل نه تنها می تواند رشد باکتری هایی مانندE.coli ،   shigella  و غیره را متوقف کند بلکه می تواند از عفونت های ویروسی نیز پیشگیری کند. زنجبیل مملو از Gingerols است، یک ترکیب فعال که می تواند دهان شما را از باکتری های دهان نجات دهد. زنجبیل ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما هم کمک کند تا در برابر بیماری های مزمن از جمله بیماری ریه، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و غیره مقابله کند و به خوبی می دانید که تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با ویروس کرونا نیز تا چه اندازه مفید است.

خواص چای زنجبیل

زنجبیل می تواند به سیستم ایمنی بدن شما در تجزیه سموم ذخیره شده در اندام های مختلف کمک کند. زنجبیل به طور طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی غنی شده است که از آسیب به ساختار DNA سلولهای بدن شما جلوگیری می کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر  COVID19می توانید چای زنجبیل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

طرز تهیه چای زنجبیل

1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه را به 2 فنجان آب اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد 1 قاشق چایخوری چای سیاه اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت یک دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف کنید. برای سالم سازی بیشتر نوشیدنی می توانید 1 قاشق چایخوری آب لیمو و یا 1 قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.

نکات نهایی:

هیچ ماده واحدی وجود ندارد که بتواند به عنوان یک قرص جادویی برای محافظت از ما در برابر COVID19  عمل کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سازماندهی مجدد جدول رژیم غذایی منظم با غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده ایمنی ضروری است. این نوشیدنی ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با عفونت های ویروسی قوی تر کنند. با این حال، دستور العمل های تهیه نوشیدنی ممکن است بسته به سلیقه و شرایط سلامتی شما متفاوت باشد. مهم سالم ماندن است!

نظرات :