فیلم های مورد علاقه 14 رئیس جمهور آمریکاundefined

فیلم های مورد علاقه 14 رئیس جمهور آمریکا

توسط : alif
شاید برایتان جالب باشد که فیلم های مورد علاقه مردان سیاسی دنیا چه فیلم هایی هستند. اگر شما هم حسابی اهل فیلم دیدن هستید با بررسی فیلم هایی که روسای جمهور آمریکا می پسندند می توانید به سلیقه آنها پی ببرید.

 

فرانکلین دلانو روزولت

او در یکی از نگران کننده ترین دوره های تاریخ ایالات متحده یعنی رکود بزرگ رئیس جمهور بود. همانطور که اکنون تماشای فیلمها برای فرار از واقعیت هستند، او نیز اغلب از تماشای کارتون های "میکی موس" هنگام کار لذت می برد. وی همچنین میرنا لوی هنرپیشه آمریکایی را بسیار ستایش می کرد به حدی که شایعه شده بود او می خواست کنفرانس یالتا را به تعویق بیندازد تا او را ملاقات کند.

هری ترومن

بسیاری از روسای جمهور آمریکا به فیلم های وسترن علاقه دارند. برای ترومن این علاقه مندی به فیلم "کلمنتاین عزیزم" بود که هنری فوندا بازی می کرد. ترومن با این فیلم ارتباط دیگری نیز دارد زیرا او و فوندا هر دو "رک گو" بودند.

دوایت آیزنهاور

آیزنهاور عاشق فیلمها بود زیرا در طول هشت سال ریاست جمهوری اش حدود 200 فیلم را در سالن تئاتر خصوصی کاخ سفید تماشا کرده بود. در حالی که فیلمهای زیادی تماشا می کرد، ژانر وسترن مورد علاقه او بود و یکی از آنها که در لیست آیزنهاور قرار گرفت " ماجرای نیمروز" با بازی گری کوپر و گریس کلی بود. بعداً در لیست مشاهده خواهید کرد که این فیلم میان مردان سیاسی چه قدر طرفدار داشت.

جان اف کندی

نام جان اف کندی در سینما با مرلین مونرو پیوند خورده است اما وقتی صحبت از تماشای واقعی فیلم می شود، او جان وین و راندولف اسکات را ترجیح می داد. برخی از فیلمهای مورد علاقه وی "طولانی ترین روز" ، "تعطیلات رمی"، "اسپارتاکوس"، "روز بد در بلک راک" و "ایوو جیما" بودند.

او همچنین اشتیاق زیادی به باند داشت. در حالی که در سال 1955 از ناحیه کمر رنج می برد، نسخه ای از "کازینو رویال"، اولین رمان باند یان فلمینگ را به او دادند. او می گفت: "کاش جیمز باند را در میان کارمندان خود داشتم."

لیندون بی جانسون

او طرفدار دو آتیشه سینما نبود. به طرز عجیبی، تنها فیلمی که به نظر می رسید تماشا کرده و خیلی هم تماشا کرده یک فیلم کوتاه 10 دقیقه ای است که در مورد او ساخته شده است (با روایت گریگوری پک) تا او را پس از ترور جان اف کندی به کشور معرفی کند.

با این حال می گویند که او از تماشای فیلم "جویندگان" ساخته جان فورد لذت برده است.

ریچارد نیکسون

یکی از بحث برانگیزترین روسای جمهور یک فیلم بیوگرافی درباره یک قهرمان جنجالی جنگ جهانی دوم را دوست داشت. نیکسون به هر کسی که می پرسد می گوید "پاتن" را دوست دارد و همه را به تماشای آن ترغیب می کند.

تنها در خانه جرالد فورد

 

جرالد فورد

فورد مانند ترومن طرفدار سینما نبود اما روزنامه ها از "تنها در خانه" به عنوان فیلم مورد علاقه او نام می برند. انتخابی که احتمالاً هرگز حدس نمی زدید اما واقعاً نمی توانید با چنین انتخابی مخالف باشید.

جیمی کارتر

برخلاف فورد، کارتر یک علاقه مند پر و پاقرص سینما بود. طبق گفته های موزه کاخ سفید، وی "طی 4 سال 480 نمایش خصوصی در کاخ سفید برگزار کرد. یکی از اولین فیلم هایی که او اکران کرد "همه مردان رئیس جمهور" بود.

جالب اینجاست که او همچنین اولین رئیس جمهوری شد که یک فیلم با درجه X ، یعنی دارای صحنه های اروتیک و یا زبان نامناسب مثل "کابوی نیمه شب" را در سالن تئاتر خانوادگی تماشا کرد.

رونالد ریگان

ریگان قبل از اینکه رئیس جمهور شود بازیگر شناخته شده ای بود اما هرگز فیلمهای خودش را در سالن تئاتر کاخ سفید تماشا نمی کرد و این فقط در موارد خاص مانند روز تولد او رخ می داد. مورد علاقه های او در نقش های خود "نوت راکنی آمریکایی" و" ردیف پادشاهان" بود.

ریگان همچنین از دوباره و چندباره دیدن فیلمهای "ماجرای نیمروز"، "زندگی شگفت انگیزیست" و "اشک ها و لبخندها" لذت می برده است.

جورج اچ دبلیو بوش

بوش پدر خیلی در مورد فیلمهای مورد علاقه خود صحبت نمی کرد اما او فیلم "زنده باد زاپاتا" را دوست داشت و این کافی بود تا نام شرکت نفتی خود را به نام آن یعنی "شرکت سهامی زاپاتا" بنامد. هفته نامه سرگرمی همچنین گزارش کرده است که او از "طولانی ترین روز" لذت می برده است.

بیل کلینتون

در سال 2008، بیل کلینتون با راجر ایبرت (منتقد مشهور سینما) مصاحبه ای انجام داد تا همه موارد سینمایی مورد علاقه اش را بیان کند. در مصاحبه، او با اشاره به  "ماجرای نیمروز" به عنوان فیلم مورد علاقه خود و گفتن اینکه "من از دیدنش خسته نمی شوم" پا به پای آیزنهاور و ریگان پیش رفت و گفت "کازابلانکا" نیز فیلم مورد علاقه دوم او است. در دانشکده حقوق، او و هیلاری کلینتون یک پرونده ساختگی در مورد شخصیت های "کازابلانکا" ایجاد کردند. او همچنین برای مریل استریپ، مل بروکس و فیلم "زیبای آمریکایی" احترام زیادی قائل بود.

اما در واقع هیچ چیزی با عشق او به "ماجرای نیمروز" مقایسه نمی شود که طبق گزارشات وی با 17 بار تماشای آن در کاخ سفید رکورد زد.

جورج دبلیو بوش

جورج دبلیو بوش سریال "آشنایی با مادر" را دنبال می کرد و همچنین برای فیلم "سرزمین رویاها" گریه کرد اما او همچنین از شوخ طبعی بی نظیر شخصیت مایک مایرز در مجموعه فیلم های "آستین پاورز" لذت می برد.

پس از واقعه تروریستی 11 سپتامبر، او شروع به تماشای فیلمهایی کرد که منعکس کننده زمان آن روزها بودند مانند "ما سرباز بودیم" و "سقوط شاهین سیاه".

 

فیلم های مورد علاقه باراک اوباما

 

باراک اوباما

اوباما فیلم های محبوب بسیاری دارد اما همیشه "پدرخوانده" در لیست او قرار دارد. البته فقط قسمت اول و دوم این فیلم را دوست دارد و چندان طرفدار قسمت سومش نیست.

فیلمهای "لارنس عربستان" و "كازابلانكا" نیز دارای رتبه بالایی در لیست او هستند. كسی هست که كازابلانكا را دوست نداشته باشد؟

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ فیلمهای محبوب زیادی دارد و اهل تماشای فیلم است. از فیلم های محبوب او می توان از "همشهری کین"، "خوب، بد و زشت"، "پدرخوانده"، "رفقای خوب" و"بر باد رفته" نام برد که علاقه وافری به آنها دارد.

نظرات :